۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۳۱

بحرالعلومي خبر داد:

اهداي يك شي تاريخي توسط يكي از شهروندان سمناني به اداره كل میراث فرهنگی

اهداي يك شي تاريخي توسط يكي از شهروندان سمناني به اداره كل میراث فرهنگی

سمنان - خبرگزاری مهر: مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از اهداي يك شي تاريخي توسط يكي از شهروندان سمناني به اين اداره كل خبر داد و گفت: ظرف مخصوص ذوب گوگرد (به زبان سمناني تين) پس از حضور مجيد غايبي در محل معدن گوگرد سمنان، پيدا و توسط وي به اين اداره كل اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسين بحرالعلومي صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت ظرف مخصوص ذوب گوگرد افزود: اين ظرف با حدود 90 سال ارزش تاريخي، حدود نيم متر ارتفاع و قطري حدود 30 سانتي متر و حدود 50 كيلوگرم وزن دارد.

وی با تشكر از اين شهروند فرهنگ‌دوست و علاقمند به ميراث تاريخي استان، گفت: در حالي كه عده اي سودجو، برخي مناطق تاريخي استان را به بهانه يافتن گنج و ... تخريب مي‌كنند، حركت اين شهروند قابل تقدير و ستودني است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با بيان اينكه معدن گوگرد سمنان در مناطق جنوبي اين شهر واقع شده و حدود 100 سال قدمت دارد، افزود: اين اداره كل پس از بررسي‌هاي لازم، در صدد ثبت ملي اين معدن است.

اهدا كننده اين شي تاريخي نيز اظهار داشت: معدن گوگرد سمنان داراي تونل هاي متعدد زيبا و دست‌ساز است كه بايد معرفي و حفظ شود.

مجيد غايبي با بيان اينكه بخشي از تونل‌ها تخريب شده و ريزش كرده است، گفت: در اين معدن، كارگاه ذوب گوگرد نيز مستقر بوده است.

وي هدف از اهداي اين شي تاريخي را فرهنگ‌سازي و جلب توجه مردم به اهداي اشياي تاريخي به موزه ها دانست و افزود: چنانچه اين شي را در خانه نگهداري مي‌كردم، تنها خود و خانواده ام قادر به ديدن آن بودند و اين در حالي است كه با نمايش در موزه، تمام مردم مي‌توانند هر چه بهتر و بيشتر با تاريخ كهن استان آشنا شوند.

اين دوستدار ميراث فرهنگي در خاتمه با تاكيد بر اينكه مناطق جنوبي سمنان و به خصوص معدن گوگرد، قابليت تبديل به يك جاذبه گردشگري مهم را دارد، گفت: اين منطقه در معرفي نحوه زندگي مردم منطقه در گذشته مي‌تواند نقش موثري داشته باشد

کد خبر 2367117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha